Patiënten zijn tevreden over de zorg in Máxima MC. Dat blijkt uit het patiënttevredenheidsonderzoek dat uitgevoerd is binnen de polikliniek, dagbehandeling en kliniek in het ziekenhuis.
Om goede zorg te kunnen leveren, vraagt het MMC jaarlijks naar de mening van hun patiënten. Dit geeft het ziekenhuis waardevolle inzichten en biedt de mogelijkheid om de zorg waar nodig te verbeteren. Patiënten die in de periode van half april tot en met begin mei in het ziekenhuis zijn geweest, kregen een uitnodiging om per e-mail een vragenlijst in te vullen. In totaal hebben 5161 patiënten de vragenlijst ingevuld.
MMC scoort een 8,3
De patiënten van het MMC geven een gemiddeld rapportcijfer van een ruime 8,3. Daar is het MMC erg trots op. Dat betekent dat patiënten erg tevreden zijn over de zorg in MMC.
Tien themavragen
In de vragenlijst staan tien thema’s centraal waarop patiënten worden bevraagd: zorginformatie, voor- en nadelen bespreken, samen beslissen, luisteren, medicatie, deskundigheid, patiëntveiligheid, hygiëne, adviezen en samenwerking binnen MMC. Patiënten zijn positief op alle vlakken, maar er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten. De resultaten worden door MMC gebruikt voor het evalueren en verbeteren van de kwaliteit van zorg.